phuket foto hotel pool

Foto Hotel Phuket / Wynajęcie skutera w Tajlandii

Foto hotel to chyba najwyżej położony obiekt, w jakim byliśmy podczas wizyty w Tajlandii.

Aby do niego dotrzeć z okolic Kata Beach mieliśmy dość intensywny spacerek pod stromą górę. Po drodze próbowaliśmy dogadać się z kilkoma taksówkarzami, ale każdy chciał od nas potrójną stawkę za przejazd. Google Maps pokazywało nam około 2 km do celu, więc stwierdziliśmy, że nie będziemy dawać się naciągać na niebotyczne kwoty.

I to był błąd.

Po drodze okazało się, że nie ma żadnego pobocza, ani chodnika. Jest strasznie stromo i gorąco. Prawda jest taka, że dotarcie do hotelu było tragiczne i według mnie niebezpieczne. Miałam wrażenie, że szliśmy z godzinę pod górę, ale ten widok wynagrodził wszystko.

Właściwie głownie dla niego zdecydowaliśmy się na Foto Hotel, który położony jest ładny kawałek drogi od plaży. Zupełnie nam to nie przeszkadzało, bo na dachu mieścił się duży basen z barem i nie czuliśmy potrzeby plażowania. Kata i Karon Beach to popularne plaże, które były dość mocno zatłoczone. Dla plażowiczów hotel organizuje bezpłatne transfery na obie plaże. Na balkonie naszego pokoju była ogromna okrągła wanna, która była strzałem w dziesiątkę.

Nasz pokój był naprawdę spory (około 46 metrów kwadratowych). To kolejny hotel z panoramicznymi oknami, do których mam słabość. Na wyposażeniu oczywiście telewizor i OGROMNE łóżko. 3-4 osoby spokojnie by się zmieściły. Oprócz tego bardzo duże biurko, przy którym można sobie popracować, jeśli ktoś już musi na wakacjach.

Widok z pokoju

phuket pool

pool thailand hotel

Wypożyczanie skuterów

Przy hotelu znajduje się wypożyczalnia skuterów, gdzie za 350 THB/na dobę można jeździć po okolicy. Prawdopodobnie są tańsze miejsca, ale ta znajduje się bezpośrednio przy wejściu do hotelu. Warto się zdecydować, bo jak wspomniałam pieszo nikt tam nie chodzi – brak pobocza, brak innej formy komunikacji poza taksówkami. Widoki są genialne.

Niedaleko znajduje się też farma słoni, ale jakoś nie jestem przekonana do tego tematu. Słyszałam, że są takie, gdzie można spędzić czas ze słoniem, a niekoniecznie na nim jeździć. Na coś takiego mogłabym się zdecydować, ale trochę zabrakło nam czasu i siły. Poza tym po drodze jest kilka świetnych restauracji z widokiem na morze i punkt widokowy Karon View Point (dwa zdjęcia powyżej). Przed wyjazdem warto wyrobić sobie międzynarodowe prawo jazdy, bo z tego co słyszałam jest konieczne. Po drodze widzieliśmy kontrolę policyjną. Nie polecam jeździć w klapkach. Może się to wydawać oczywiste, ale w tych upałach to jedyne obuwie, które da się nosić.

W każdej wypożyczalni dostajecie zatankowany skuter i taki też należy zwrócić. W tamtej okolicy nie widziałam żadnej stacji benzynowej, za to sporo punktów, gdzie można kupić benzynę na litry w plastikowych butelkach. Nie pamiętam już cen, ale nie były to wysokie kwoty.

Pamiętajcie, że w Tajlandii obowiązuje ruch lewostronny.

2 comments / Add your comment below